GamenieuwsReviews

Hands-on Review CoD Black Ops 3 beta

Ik doe een korte review over de Call of Duty Black Ops 3 Bèta. Ik startte het spel op de Playstation 4 en meteen werd ik een soort van verliefd. Grafisch gezien is het spel heel erg strak, dit zijn we eenmaal gewend in Call of Duty. De Rating: [yasr_overall_rating]

De wapens die je als beginner krijgt zijn heel erg goed. Ik geef zelf de voorkeur aan de Kuda en Razorback. De Man of War is wel het sterkste wapen, maar deze heeft een zeer laag firerate dit vind ik best wel jammer. De locus sniper is een startsniper en ook meteen de beste wat ik tot nu toe heb gebruikt. Deze heeft van de ribben tot aan het hoofd one shot kill. Dit is ideaal op long-range. Hetzelfde als in Black Ops 2 kun je maximaal maar 10 dingen per class instellen dus je kunt je wapen niet zo customizen als je zelf wilt. Je moet rekening houden met wat je instelt, dit vind ik toch al tijden heel erg jammer, omdat ik zelf het leuk vind meerdere wapens te customizen.

Call of Duty®: Black Ops III Multiplayer Beta_20150820145217

Ook heb je in Black Ops 3 Exo suits, deze zijn voor mijn gevoel veel en veel fijner dan de Exo suits in Advanced Warfare, je kunt voor een bepaalde tijd vliegen en powersliden. Dit samen met de Unlimited sprint geeft het spel een heel speelbaar gevoel, je kunt rennen, wallrunning, powersliden vliegen dit samen zorgt ervoor dat je je zeer snel kunt verplaatsen. Mensen die Advanced Warfare niet hebben gespeeld zullen zeker moeten wennen aan de Exo suits dat had ik ook, ik heb Advanced Warfare 1 of 2 keer gespeeld dus ik vond het even raar, maar naar een tijdje als je de handigheid begint te krijgen in het spel met wanneer powersliden wanneer springen etc. Wordt het spel toch iets makkelijker te spelen.

Ik speel zelf het liefste Team Death Match of Domination omdat dit al vanaf Call of Duty 4 mijn favoriete gamemodes zijn. Qua mappen vind ik Evac de minst fijne, deze map bestaat uit delen dat je naar beneden kunt vallen waardoor je dood gaat. Mijn voorkeur gaat uit naar Combine en Hunted, dit zijn hele fijne mappen waar je niet heel snel ernaast kunt vallen, maar je moet wel goed opletten waar je loopt.

Call of Duty®: Black Ops III Multiplayer Beta_20150820145343

De specialists zijn ook handig. Je kunt specials gebruiken om bijv. Enemies door de muren te spotten, een boog gebruiken met explosieve pijlen. Sneller rennen etc. Deze specials geven het spel een heel andere gedachte bij Call of Duty die je gewend bent.

Het aantal spelers bij de gamemodes zijn 6-12 spelers. Omdat ik bij battlefield vaker speel met 64 mensen vind ik 6 – 6 erg weinig maar de maps zijn niet geschikt voor 32 – 32. Maar ik weet niet hoe de andere maps zijn.

De Killstreaks oftewel Scorestreak vind ik vervelend al sinds Black ops 2 dat het is ingevoerd. Ik gaf altijd de voorkeur aan killstreaks omdat het leuker is. Bij scorestreaks krijg je de punten van vlaggen die zijn overgenomen erbij geteld. Ook als ik zie in de bèta zijn de scorestreaks per level vrij te spelen bijvoorbeeld Counter-UAV speel je pas vrij op level 27.

Samengevat in het kort, Black Ops 3, je moet de bèta echt spelen als je wilt weten hoe het speelt. Je kunt wel filmpjes opzoeken, maar daar heb je niet veel aan. Ik zelf vind het een aanrader aan Call of Duty fans, zelf verheug ik me op zombies omdat ik toch liever oneindig zombies wil neerschieten. De rating: [yasr_overall_rating]

Call of Duty®: Black Ops III Multiplayer Beta_20150820144557

Bas Korsten